26 Şubat 2012 Pazar

Beneath the Darkness (2011)

Uzun zamandır izlemekten uzak olduğum korku-gerilim türündeki filmleri izlemeye bu hafta başladım.Malum Oscar maratonu bitti.Ödülleri kimin alacağı da belli sayılır.Bende kişisel hobim olan korku sinemasına göz atmaya başladım.Öyle korku dediysem bu film için geçerli değil tabi.Tipik bir gerilim filmi ancak korku-gerilim türüne almak mümkün.Vasatı aşamayan bir 95 dakika ile ancak vakit geçirmek için izlenebilecek türden bir yapım.Filmin detaylarına biraz göz atalım...

Filmin konusu karısını başka bir adamla (Jack) yakalayan Ely adında 40'lı yaşlarında ki adam 2 yıl önce Jack'i mezarlıkta canlı canlı gömerek öldürmüştür.Olayların ardından Travis,Abby,Brian,Danny adında dört yakın arkadaş olanları yerinde görmek ister.Ely'nin evine gittiklerinde pencereden Ely ve yanındaki bayanı görürler.İlk bakışta hayalet sandıkları bu kişinin daha sonradan Ely'nin öldürdüğü karısı olduğunu anlamları ve arkadaşları Danny'nin ölümüyle sonuçlanacak ev kazasından henüz haberleri yoktur.

Konu olarak çok bilindik türden değil.Ancak senaryo da boşluklar fazla.Sahne geçişleri yeterli değil.Konunun sadece hayaletlere dayandırılmaması ilgi çekiciliğini kaybettirmiş çünkü Travis'in gördükleri ile Ely'nin yaşattıkları  fazlasıyla birbirinden uzak.Hayalet konusu filme hiç girmeseydi senaryo daha derli toplu olabilirdi.

Filmin oyuncularından Tonny Oller filmi izleme sebebim.Kendisini Adele'nin dünyaca ünlü şarkısı ''Someone Like You'' şarkısına yaptığı cover klibiyle tanımıştım.Daha sonrasında ''Just the way you are'' şarkısına yaptığı cover ve kendi bestelediği ''When You're İn Love,My Heart'' şarkıları ile tanıdım.Harika bir sesi var.Yakışıklı da bir genç ama geliştirmesi gereken bir oyunculuğu var.Kendisini çok yakından takip ettiğim için bu ikinci filmini kaçırmadım.Filmde başrolü üstlenmesi onun adına olumlu fakat biraz soğuk geldi bana.2013 yılında çıkacak filminde daha iyisini bekliyorum.Ve gelelim Altın Küre adaylığı yaşamış kariyerine bu filmi de ekleyen Dennis Quaid'e.Tabiki filmin en iyisi o.Gençlerin yanında tecrübesiyle hemen ön plana çıkıyor.Rolünün hakkını vermeye çalışmış.Diğer yardımcı rollerdeki oyuncular genç kadro sayılır.Vasatın üstüne çıkamıyorlar.

Filmin kayde değer pek artı yönü yok.Müzikler ara sıra kendini hissettiriyor.Korkudan ziyade gerilim ve gizem türleri ön planda.Filmi izlemek isteyenlere pek tavsiye edesimde yok açıkcası ama karar sizin tabi.Unutmadan notumu da düşeyim Türkiye'de adı bile duyulmayan Tonny Oller'a dikkat diyorum.Şarkılarını dinlerseniz bana hak vereceksiniz..!

[4.8]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder