25 Şubat 2013 Pazartesi

85.Akademi Ödülleri'nin Ardından...

Bir yıl daha iyisiyle kötüsüyle geride kaldı.Bu yıl oldukça tartışmaya açık bir yılın yaşandığı da başka bir gerçek.Amerikalılar'ın haklı olarak kendilerini övdükleri filmleriyle dolu bir yılı geride bıraktık.Benden elimden geldiğince töreni yorumlamak istiyorum.Haydi başlayalım...

+Törenin sunucusu bu yıl genç bir isimdi.Seth MacFarlane...Her yıl yapılan eleştirileri bir kenara bırakıp ben her zaman törenin sunucularını beğenmiş biriyim.Benim açımdan pek sorun değil yani esprik yapıp yapmaması.Benim orada beklediğim şey ödüllerin açıklanması.Bu yıl biraz fazla uzun olsa da,biraz sıkılsam da beklenildiği üzere iyi bir tören izlediğimizi düşünüyorum en azından benim fikrim bu.

+Bu yıl tarihi bir yıl oldu aslında.Çünkü 2005 yılının bir tekrarını yaşadık sanki.O yıl büyük ödül dışında,senaryo ve kurgu ödülünü de kazanan Crash geceden sadece 3 ödülle dönebilmişti.Açıkçası ben büyük ödülü alan bir filmin sadece 3 ödülle dönmesinden yana değilim.Bir kaç tane daha ödül verilmesini daha doğru buluyorum.Zaten bu yıl üst düzey fazla bir film izlemedik.Bazıları aday bile olamadı zaten.(Cloud Atlas,Prometheus)

+Gelelim bu yıl ki Argo'ya.Büyük ödül beklenildiği gibi Argo'ya gitti.Argo ayrıca senaryo ve kurgu ödüllerinin de sahibi olmayı başardı.Büyük ödülü Michelle Obama'nın açıklaması dışında pek rahatsız olmadım ancak Argo'nun ödülü hak etmediğini söylemeliyim.

+En iyi yönetmen ödülü aslında sürpriz oldu benim için.Başından beri Ang Lee'yi desteklediğimi herkes bilir.Ancak 2010 yılında Cameron'a ödülü vermeyenler Lee'ye de vermezler diye düşündüm.Neyse ki Akademi 3 yıl önce ki hatasını telafi etmeyi başardı bence.Bu arada bir ilginç not daha aktarayım.Ang Lee ilk yönetmenlik ödülünü Crash'ın senesinde almıştı.Yani Lee yine yönetmen ödülü alıp büyük ödülü kaçıran isim oldu.Olsun hem 2005 hem de bu yıl aynı kategoride yarıştığı Spielberg'ü geçmeyi bildi Lee.Çok mutluyum,daha ne olsun.:)

+En iyi kadın oyuncu ödülü ise bu yıl tam bir fiyaskoydu.Chastain ve Riva'nın hak ettiği ödülün Lawrence'a gitmesini epey yadırgadım.Eğer Chastain'in filmi Zero Dark Thirty ağır eleştiriler almasa,Riva da bir Hollywood filminde bu performansı sergileseydi Lawrence'ın hiç şansı yoktu.Popülerliğinin etkilerini de dün bir kez daha görmüş olduk.

+Silver Linings Playbook'un gereksiz kampanyaları nihayet sonuç vermedi.8 daldan sadece bir ödülle evlerine dönmeleri çok iyi oldu.Benim huyumdur filmi beğensem de ödülü hak etmiyorsa mutlaka eleştiririm.:)

+Yardımcı erkek oyuncu kategorisinde Christoph Waltz ikinci adaylığında ikinci ödülünü alması da gecenin ayrı bir rekoru aslında.Kolay değil 2 adaylık ve 2 ödül!Tek kelimeyle harika!

+Orjinal senaryoda Django gayet iyi olmasına rağmen bir umut hep Amour'u bekledim ama olmadı.Uyarlama senaryo da aslında uyarlanamaz denilen Life of Pi'nin olmalıydı.Böylelikle birçok ödül alan bir filmin senaryosuyla da ödül almasına tarihi bir tanıklık edebilirdik.

+Les Miserables'ın makyaj ödülünü almasını da pek anlayamadık doğrusu.Hobbit'ten iyi bir makyaj yoktu bu o aday listesinde.Tabii aday edilmeyen Cloud Atlas'ın makyajlarını da unutmayalım!

+Gecenin en büyük sürprizi aslında Prodüksiyon Tasarımı ödülünün Lincoln'a gitmesi oldu.Açıkçası ben Anna Karenina'yı bekliyordum.

+Gecenin en şık kadını ise Jessica Chastain'di bence.Naomi Watts ve Halle Berry'de gecenin en güzel giyinen bayanlarıydı.Lawrence iki yıl önceki görüntüsünü arattı bence.Bunu da söylemeden geçmeyeyim.

Bu gecede benim için kazanan 4 ödülle Life of Pi ve 2 ödülle Django Unchained olmuştur.Gerisi pek de önemli değil.Bir sonraki sene görüşmez üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder