3 Mart 2012 Cumartesi

1.Farklı Dünya Ödülleri

En İyi Film Ödülü

Kazanan:
The Artist

Adaylar:
50/50
Hugo
We Need to Talk About Kevin
Albert Nobbs
The Tree of Life
The Descendants
Midnight in Paris
Melancolia

+Açıkcası pek de üzerinde kafa yormadığım bir ödül oldu.The Artist bu yılın en iyisiydi.Hugo,Kevin ve Midnight in Paris filmleri de muhtemelen diğer seçenekler olabilirdi.Yılın bu kategorideki sürprizi Albert Nobbs oldu benim için.

En İyi Yönetmen Ödülü

Kazanan:
Hugo/Martin Scorsese

Adaylar:
Midnight in Paris/Woody Allen
The Artist/Michael Hazanavicus
The Descendants/Alexander Payne
The Tree of Life/Ternence Malick

+Akademi'nin ödülü Michael Hazanavicus'a vermesini doğru bulmuyorum.Kariyerinde The Artist dışında tanınmış tek bir filmi yok.Daha sonraki yıllarda yapsaydı bu filmi o zaman hak ederdi bence.Hugo ile kendini aşan Martin Scorsese için söylenecek kelime yok.Bu yıl en iyi filmini yaptı.Aynı şekilde Woody Allen bu yaşıma kadar kariyerimde bir başyapıt çekemediğim için üzgünüm demişti bu filmden sonra.Allen da ödülü alabilecek isimlerdendi benim için.

En İyi Kadın Oyuncu Ödülü

Kazanan:
We Need to Talk About Kevin/Tilda Swinton

Adaylar:
The Help/Viola Davis
My Week with Marilyn/Michelle Williams
Albert Nobbs/Glenn Close
The Iron Lady/Merly Streep

+Gelelim en zorlandığım adaylığa.Öncelikle Viola Davis'in performansını beğendiğimi söylemeliyim ancak kazanacak kadar değil.Öte yandan Merly Streep,Davis'den daha iyi olmasına rağmen daha iyi performanslarını gördüm.Ve ödülü ilk başta vermek istediğim ancak sonradan vazgeçtiğim Glenn Close ise yıllar sonra büyük çıkış yaptı ve benim için unutulmayacak bir film izlettirdi bana.Ancak hiçbiri Tilda Swinton kadar psikolojimi bozamamıştı.Performansını kelimelerle anlatamayacak kadar beğendim.

En İyi Erkek Oyuncu Ödülü

Kazanan:
Jean Dujardin/The Artist

Adaylar:
50/50  /Joseph Gordon Lewit
The Descendants/George Clooney
J.Edgar/Leonardo DiCaprio
The Shame/Michael Fassbender

+Burada bana Brad Pitt'i aday göstermediğim için kızabilirsiniz ancak Pitt'in de aynı Streep gibi bana artık Oscar verin diye bağarışmalarından sıkıldığım için onu aday yapmadım.Yine sürekli Oscar'a oynayan Leo'nun kariyerindeki en iyi performanslarından birini sergilemesi beni adaylığa itti ama en çok Jean Dujardin'i beğendim.Ne kadar konuşamasa da sessiz filmler için ideal bir tip olduğunu gösterdi bizlere.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü

Kazanan:
Octavia Spencer/The Help

Adaylar:
Jodie Foster/Carnage
Berenice Bejo/The Artist
Melissa McCarthy/Bridesmaids
Janet McTeer/Albert Nobbs

+Gelelim karar vermekte zorlandığım bir diğer ödüle.Janet McTeer'ı Glenn Close'dan daha çok beğendim.Daha erkeksi geldi bana ancak Octavia Spencer bana daha samimi geldi.Bilmiyorum Berenice Bejo'da iyiydi ama Spencer ilk ve belkide son ödülünü bu filmle almış oldu.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu Ödülü

Kazanan:
Beginners/Christopher Plummer

Adaylar:
Drive/Albert Brooks
We Need to Talk About Kevin/Ezra Miller
Warrior/Nick Volte
J.Edgar/Armie Hammer

+Aslında bu ödüle Armie Hammer'ı aday yapmayacaktım ama başka yeterli film izleyemediğimden herhalde çok zorlandım adayları yazarken.Adaylar arasında Ezra Miller çok harikaydı ancak Christopher Plummer kadar iyi bulamadım.Plummer bugüne kadar neredeydin dediği Oscar ödülünü boşversin ona daha ilk yılında Farklı Dünya ödülünü veriyorum :)

En İyi Orjinal Senaryo Ödülü

Kazanan:
Midnight in Paris/Woody Allen

Adaylar:
The Artist
50/50
A Seperation
Young Adult

+Woody Allen gerçekten harika bir insan.Yazdığı bu senaryo ile bence yılın en iyi senaryosuna da imza attı.Tereddütsüz Midnight in Paris dedim bende.

En İyi Uyarlama Senaryo Ödülü

Kazanan:
The Help

Adaylar:
Moneyball
Hugo
The Descendants
The Girl with the Dragon Tattoo

+Hugo konu itibariyle beni daha çok içine çekse de The Help'in duygularıma işleyen senaryosu beni buna zorladı.Sanırım filmin son sahnesini unutamayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder