19 Haziran 2012 Salı

Dizi Kritikleri ''Downton Abbey'' Sezon 2 (9 Bölüm)

Eleştirmenlerce dünyanın en çok beğenilen televizyon programı olarak Guinness Rekorlar Kitabı'na girmeyi başaran Downton Abbey muhteşem bir drama.İngiltere'de her bölümün ortalama 10 milyondan fazla izleyicinin seyrettiği dizinin dünyada da olay olması uzun sürmedi.Altın Küre ödüllü dizi nihayet benim de dikkatimi çekmiş ve seyretmiştim.Daha önce ilk sezon kritiğinde belirttiğim gibi diziyi çok beğenmiştim.Yalnız 2.sezonun daha güzel olduğunu hatırlatmak istiyorum.Normalde Türk dizileri çok uzun olduğu için ve otuz küsür bölümden oluştuğu için dizilerin ilk sezondan sonra tadı kaçıyor ancak yabancı dizilerde durum farklı.

Dowton Abbey her yönüyle muhteşem bir dizi.Şimdi Eylül ayına kadar nasıl bekleyeceğimi bilmiyorum doğrusu.Dizinin ikinci sezonu genel olarak birinci dünya savaşını konu alıyor ve yılbaşına özel olarak çekilen 9.bölümde 1920 yılından görüntüler veriyor.Tabi dizinin bu sezonunda iki karaktere veda ediyoruz.William ve Lavinia...Ancak ailedeki en sevdiğim karakter Sybil'in şoför Tom ile evlenmesi,Mary ile Matthew'un son bölümde kavuşması sezona damgasını vurdu yine.Dizide iki kez ağladığımı hatırlıyorum.Birincisi William'ın ölüm sahnesi ve ikincisi de Anna'nın John'un idam edileceğini duyduğu sahnelerinde.Cidden Anna'ya o kadar üzülmüşüm ki o an onu teselli etmek bile istedim doğrusu :)Dizinin zaten en önemli özelliği izleyiciyi kendine bağlaması.

Maggie Smith için ayrı bir paragraf açsam kimsenin itirazı olmaz sanırım.Bu  aile dramasındaki komediyi sağlamayı başaran tek unsurun Maggie Smith olduğunu izleyenler bilir.Onun inceden laf sokuşları,konuşma tarzları resmen beni öldürüyor.O kadar başarılı ki sırf onun sahnelerini tekrar seyrettiğimi bile hatırlıyorum.Hatta  yanılmıyorsam  9.bölümdeki vazo sahnesinde gülmekten ölmüştüm:):)

İşte o sahne;

Matthew ile Richard'ın kavga ettiği sahnede vazo yere düşüyor..

Matthew:Vazo için üzgünüm.

Violet:Olmayın Olmayın..Korkunç bir haladan düğün hediyesiydi..Yarım asırdır ondan nefret ettim :)

Bu arada Maggie Smith'in 4. ve 5.sezonlar için imza atmadığını öğrendim.Başka projelerde yer almak istiyormuş.Umarım bu olmaz da dizinin neşe kaynağı Laydimiz olarak kalır:)

Bu yıl Emmy Ödülleri'nde en çok güvendiğim Dowton Abbey'den 2-3 ödül bekliyorum.Takipçilerime ve diziyi izlemeyenlere önerim kesinlikle izlesinler.Merak etmeyin eylüle kadar kaç kez tekrar izlersiniz ve yeni sezona her hafta izliyormuş gibi girersiniz.

Emmy Tahminlerim

En İyi Drama Dizisi (kazanma şansı %25)
En İyi Kadın Oyuncu Drama (Kazanma şansı %25)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu (Kazanma şansı %65)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder