4 Kasım 2012 Pazar

Cloud Atlas (2012)

Yılın en çok ses getiren filmi Cloud Atlas filmini çıktığı haftasonu izledim.Ufak tefek tereddütlerim de olsa filmi büyük bir merakla izlemeye başladım ve sonuç olarak çok beğendim.Avatar ile farklı bir boyut kazanan bilim kurgu türünün yine çok başarılı filmlerinden biriyle karşı karşıyayız.Ridley Scott'ın Prometheus filmiyle yılın benim gözümden takdir toplayan ikinci bilim kurgusu da Cloud Atlas oldu.İyisiyle kötüsüyle Cloud Atlas daha uzun süre konuşulacağa benziyor !

Filmde altı farklı hikayenin tek bir tema ile bağlantısı anlatılıyor.Aslında tek bir tema olmasa da ''inanç'',''özgürlük'' ve ''aşk'' temaları üzerine kurulu bir film diyebiliriz Cloud Atlas için.En azından benim filmden anladığım ve anlam çıkardığım şeyler bu temalar.Çok fazla hikaye olmasından dolayı filmi anlamakta zorluk çekebileceğimi düşünsem de filmi izlediğimde tamamen yanıldığımı anladım.1850'li yıllarda Pasif Okyanusu'nda bir gemi ile evine dönmeye çalışan avukat,1930'lu yıllarda yetenekli bir müzisyen,1970'li yıllarda bir gazeteci,2012'de borç batağındaki yaşlı bir adam,2150'li yıllarda Güney Kore'de sisteme karşı gelen bir android ve zamanı bilinmeyen bir mekanda yaşayan bir adamın hikayesi anlatılıyor.Okurken karmaşık gelse de filmi izlediğinizde hikayelerin birbirleriyle bağlantılı olduğunu rahatça anlayabiliyorsunuz.David Mitchell'in aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan Cloud Atlas senaryosuyla çok güçlü olmasa da konuşturuyor diyebilirim rahatlıkla.Benim en beğendiğim tarafı ise yaratıcı bir senaryonun olmasıydı.Ki zaten filme uyarlaması çok güç bir kitabı bu noktaya getirmek bile başarı sayılır.


Filmi izlemek için bir sebep isteyenlere Tom Hanks'in ismini söylemem yeterli olur sanırım.Tom Hanks filmde benim ayırt edebildiğim kadarıyla 4,İMDb sitesinin verilerine göre 6 farklı karaktere hayat veriyor.Projede Tom Hanks'in olması kesinlikle bir avantaj.Tom Hanks  bütün rolleri hakkıyla oynayarak takdirimi kazandı bir kez daha.Filmin kadrosunda tartışmalara açık bir isim var o da Halle Berry! Nedenini pek anlamasam da Halle Berry oynadığı rollerin hakkını vermeye çalışıyor ve gayet başarılı.Ancak onun yerine başka isim de olsa olurmuş diyenlerdenim bende.Eşcinsel bir karakteri canlandıran Ben Whishaw da rol aldığı hikayenin hakkını veriyor.Başarısız oyunculuk yok ancak Hugh Grant çok gerilerde kalmış gibi geldi bana.Biraz daha ön plana çıkarılmalıydı diye düşündüm sık sık.

Filmin harika makyaj tasarımlarına gelelim şimdi de.Bu yıl Oscar Ödülleri'nde makyaj dalında kazanan az çok belli artık.Cloud Atlas makyaj başarısıyla takdiri kazanıyor.Filmi beğenmeyenlerin bile makyaj çalışmalarını eleştirmeye hakları yok diye düşünüyorum.Yer yer abartılı da olsa ana karakterlerin makyajları çok güzel olmuş.Ciddi bir çalışma olduğu kesin!..

''The Matrix'' serisinden tanıyacağımız Wachowski kardeşler ve ''Perfume'' filminde tanıyacağımız Tom Tykwer Cloud Atlas'ın yönetmenlerini oluşuturuyor.Kendilerini bilim kurgu da ispat etmiş Wachowski kardeşler sanki bu projede bize bir başyapıt gücünde bir film vadetmiyor.Yönetmenler dedikleri gibi bizlerden mısırları alıp ekran başına geçmemizi ve filmi keyifle izlememizi bekliyor.Nitekim amaçlarına da ulaşıyorlar.Benim içinse unutamayacağım ve tekrar izlemek için sabırsızlandığım her saniyesinde farklı bir ayrıntı yakalamaya çalıştığım bir filme imza atıyorlar.

Avatar ile başlayan görsel şölen Cloud Atlas'da da mevcut.2150'li yıllardaki Güney Kore'nin yaratılışı insanoğlunun haya gücünün son noktasını bizlere tanıtlıyor.Görsel efektlerin dışında dikkat çeken başarılı müzik çalışmalarına değinmekte de fayda var.Senaryoyu daha da ilgi çekici hale getiren kurgu da bir diğer başarılı yönü filmin.Peki filmde sevmediğim bir şey var mı ?Yok diyebilirim.Bazı noktaları abartılı bulsam da film çok zevkli ve kesinlikle sürükleyici.Projeden emek fışkırıyor diyebilirim.

Herkesin izleyebileceği veya ilgisini çekebileceği bir konusu olmadığı için Cloud Atlas çok farklı eleştirilerin odağı oldu.Ancak tutarlı bir şekilde ele alındığında projenin başarısız olduğunu düşünmek bana çok basit bir eleştiri olarak geliyor.$100 milyonluk bütçesiyle ne kadar gişe yapacağını da merakla takip ettiğim Cloud Atlas seyirciyi böldüğü için beklenen gişeyi veremeyebilir ancak Türkiye'de ilk haftasında 100 bin kişi tarafından izlendiğini hatırlatmakta fayda var!
                                                                                 
Çok beğendiğim ve yazımda sıkça övdüğüm Cloud Atlas'ı izleyin.Hatta yönetmenlerin dediği gibi normal bir film gibi mısırınızı elinize alıp izleyin.İzledikten sonra bana hak vereceğinize eminim.Cloud Atlas'ın amacı başyapıt olmak değil amaç seyirciye derdini anlatabilmek...

Film Değerlendirmesi [8.3] [A]


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder