21 Ocak 2012 Cumartesi

Albert Nobbs (2011)

Akademi Ödülleri'ne artık güvenmiyorum.Bazen gerçekten saçma işler yapabiliyorlar.Altın Küre desen o zaten bitmiş yani.Ancak bizde ne yapalım işte festivalleri takip etmekten,tahminde bulunmaktan kendimizi alamıyoruz.Bende kendimce bu sene kendi adımı verdiğim bir ödül töreni ile kendi beğenilerimden oluşan filmlere ödül vermek istiyorum.Özellikle de Albert Nobbs filmine yapılan haksızlıklar yüzünden.Kimileri senaryosunu beğenmezken,kimileri de oyunculuğu dışında artı bir özelliği yok diyor.Fikirlere saygılıyım ancak oyunculuk,kostüm,makyaj (ki en önemlisi),orjinal şarkı hatta senaryo dalında bile Oscar adaylığı alabilcek bir yapım bence.Geçen sene The King's Speech filmine nasıl ödül verdilerse Albert Nobbs filmi de bu ödülleri hakediyor bence.Glenn Close bu filmi hayata geçirebilmek için araştırmalarıma göre uzunca bir süre uğraşmış.Hatta yıllar önce Albert Nobbs karakterini tiyatroda bile canlandırmış.Öncelikle Glenn Close'a böylesine hoş bir film yaptığı için teşekkürlerimi iletiyorum...

Filmin konusu 19.yüzyıl fakir İrlanda'sında hayatta kalabilmek için erkek olmak zorunda kalan ve yıllarca bu şekilde bir otelde garsonluk yaparak geçimini sağlayan ve yılların birikimiyle kendisine bir tütüncü dükkanı açmak isteyen adamın hikayesini anlatıyor.Albert Nobbs filminde ayrıca sadece bir tane kadından erkeğe dönüşmüş biri yok.Sonradan en yakın arkadaşı olacağı Hubert Page isminde bir adamda erkek kılığına girerek boyacılık yapıyor.Bir de Mr. Page'in karısının olması ve Albert Nobbs'un da evlenmek istemesi gibi detaylar da filmin ana hikayesini oluşturuyor.Özellikşe vurgulananmak istenen düşünce kadın olmanın zorluğunu ve hayatta kalabilmenin ne kadar zor olduğu bir dönemi yansıtmış Albert Nobbs..Senaryodaki dialoglara çalıntı diyen sinema bilgisi hat safhada olan arkadaşlar buyursun beğendikleri filmleri izlemeye devam etsin..Senaryo dalında Oscar'a aday olması imkansız olan Albert Nobbs halbuki Akademi'nin en sevdiği konuları işliyor.Yine de ben beğendiğimi söylemek istiyorum.Küçük de bir not düşeyim dört senaryo yazarından birisi de Glenn Close...

Filmin en büyük artısı oyunculuk ve makyaj...Özellikle de Glenn Close 80'li yıllardan sonra sinemaya tekrar müthiş bir dönüş yapıyor bu filmiyle.Albert Nobbs karakterini çok iyi canlandıran Close önceki yıllardaki tecrübesini de bu filmiyle birleştiriyor.80'li yıllarda 7 yılda tam 5 adaylık elde ederek kırılması güç bir rekora imza atan Close'a yapılan en büyük ayıp hiçbirinden ödül alamaması.Bu yıl da Oscar'a 6.kez aday olmasına kesin gözüyle bakılan Close'a ancak bu yıl da ödül gitmeyecek çünkü son 10 yılın en büyük çekişmesi bu dalda gerçekleşicek.Merly Streep'i henüz izlemememe rağmen ödülünün bana garanti gibi gelmesi,Tilda Swinton'ın muhteşem oyunculuğu,Viola Davis'in zirve yaptığı The Help ve Marlyn karakteri ile herkesi kendine hayran bırakan Michelle Williams ödüle Close'dan daha yakın isimler.Benim gönlümde şu an Tilda Swinton ile Glenn Close var tabi.Ancak ikiside alamicak orası ayrı çünkü yarış Streep ile Davis arasında geçecek kesinlikle.Yardımcı kadın oyuncu dalında Albert Nobba'tan yine bir aday var diyebiliriz.Janet McTeer canlandırdığı zor bir karakterle Close gibi adaylık alabilcek bir isim.Hatta filmde McTeer'ın oyunculuğu Close'un oyunculuğu kadar mükemmeldi bence.Hatta McTeer'in canlandırdığı karakter tam bir erkek görüntüsündeydi.Bunun tabi makyajla ilgisi var ama McTeer'in muhteşem başarısı da karakteri başarılı kılıyor.Daha önce de Oscar'a 1 kez aday olan McTeer bu yılda aday olabilir ancak ödülü alır mı bilemem,sanmıyorum...

Ve gelelim filmin makyaj ve kostümlerine..Filmin Oscar'da ki banko adaylıklarından birisi makyaj dalında olmalı.Çünkü Glenn Close gibi tam bir kadını erkek yapmak çok zor.O kadar başarılı bir makyaj var ki Albert Nobbs karakterinde kesinlikle takdire şayan.McTeer'ın da tam bir erkeksi oluşu makyajın da başarılı olduğunu ortaya koyuyor.Ödülü verceklerini düşünmüyorum ancak Oscar'ın en azından bu dalda Albert Nobbs filmini aday yapması ayıbını önler biraz..Filmin kostümleri de bir harika.Tam da 19.yüzyıl İrlanda kıyafetleriyle hazırlanan kostümler çok başarılı.Bu dalda da Oscar adaylığı şansı var filmin.

Filmin beni benden alan bir özelliği var ki bu dalda kesinlikle favorim..Bu dalda Altın Küre adayı olan Albert Nobbs ödülü Madonna'nın Masterpiece şarkısına kaybetti.Sözleri Glenn Close tarafından yazılan Lay Your Head Down şarkısı mükemmel bir parça olmuş.Close filmin her parçasında gördüğünüz üzere çalışmış ve filmi mükemmel yapmak için bayağı uğraşmış.Ama en çok ta  şarkısını beğendim diyebilirim.Albert Nobbs albümünü bulabilsem kesinlikle almayı düşünüyorum ama şarkının sözlerinin tamamını bir türlü bulamadım bulan biri varsa bana ulaşırsa çok sevinirim..Neyse Oscar Ödülleri'ne en iyi orjinal şarkı dalında da aday olmasına kesin gözüyle baktığım Albert Nobbs belki en iyi sanat yönetmeni dalında da aday olabilir çünkü mekan,kostüm,makyaj falan çok harikaydı.Bu dalda bence adaylığı hakediyor.

Albert Nobbs toplamda kaç ödül alır derseniz size üzülerek hiç bir ödül alamaz derim.3 dalda Altın Küre adayı film ödüllerin hiçbirisine erişmedi.Filmin taminimce 4 dalda (En İyi Kadın Oyuncu,Yardımcı Kadın Oyuncu,En İyi Orjinal Şarkı ve En İyi Makyaj) Oscar adaylığı alabilceği eğer Akademi üyeleri beğendiyse 5-6 dalda adaylık alabilceğini söyleyebilirim ama ödül konusunda çok umutsuzum umarım en az 1 heykelcikle geceden mutlu dönerler diye umuyorum.Filmin İMDB puanının 6.7 olması da düşünrücü tabi neden bu kadar düşük bir puan almış anlayamıyorum ama haketmediği kesin orasını da biliyorum.

Buram buram emek kokan ve film için canla başla çalışan Glenn Close için bu filmi izlemenizi tavsiye ediyorum.Filmi sıkılmadan izleyeceğiniz garantisini verebilirim.Beğenilmeyecek bir film değil bence.İyi seyirler herkese..!


[ A- ] KESİNLİKLE İZLEYİN !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder