11 Ocak 2013 Cuma

85.Akademi Adayları Üzerine...

Dün adaylar açıklandığında bu kadar sürpriz bir liste beklemiyordum.Düne kadar favori gösterilen Zero Dark Thirty'nin yerinde yeller esiyor şimdi...Ben Affleck'in başarılı ancak sadece Amerikalılar'ı tatmin etmeye yarayacak Argo'su da gereken desteği görememiş gibi.

En İyi Film dalından başlayalım.Akademinin bağımsız filmlere yer vermesi güzel.Beasts of the Southern Wild'in adaylığını destekliyorum.Ancak Michael Haneke'nin başarılı filmi Amour'un hem En İyi Film hem de En İyi Yabancı Film kategorisinde yer alması doğru gelmedi bana.Amour'un yerine Moonrise Kingdom veya Cloud Atlas olabilirdi.

En kötü sürprizi ise En İyi Yönetmen adaylıklarında yaşadım.Kathryn Bigelow'un yerine Benh Zeitlin'in seçilmesi son yıllarda Akademi'nin bu kategoride yaş ortalamasını iyice düşürdüğünü gösteriyor.Kariyerinin ilk uzun metrajında adaylık alan 30 yaşındaki yönetmenin şansını merak ediyorum.Öte yandan Avrupa'nın en iyi yönetmenlerinden Michael Haneke'nin 70 yaşında ilk Oscar adaylığını alması da hayli ilginç.Haneke yerine Tom Hooper da aday olabilirdi bence.



En İyi Kadın Oyuncu dalında Quvenzhane Wallis dışında bir sıkıntı yok.Eğer Akademi En İyi Kadın Oyuncu adaylık yaş ortalamasını 9'a kadar çektiyse Helen Mirren'ın vay haline !

Madem Akademi adaylık kadrosunu gençleştirmiş o zaman Argo'da 3-4 sahnede gözüken Alan Arkin yerine 16 yaşındaki The İmpossible'ı Naomi Watts'dan bile daha önde taşıyan Tom Holland'ı aday yapsaymış !

Ve gel gelelim en büyük ayıba.Cloud Atlas.Şüphesiz yılın en iyi filmlerinden birisi (bana göre).Ancak herkesin kabul ettiği bir Cloud Atlas gerçeği var ki o da teknik dallar.Akademi'ye göre yılın en iyi filmlerinden biri olmayabilir ama o 3 tane aday koyduğu makyaj dalına ve ilaveten görsel efekt,özgün müzik dallarında kesinlikle adaylığı hak ediyor.Sadece yazıklar olsun diyorum !

Bu yıl Akademi Ödülleri'ni sadece tek film için izleyeceğim.O da adaylıklarını yerinde bulduğum Life of Pi.Ne Zero Dark Thirty ne de Cloud Atlas istediğini alamasa da Life of Pi en azından tatmin etmeyi başardı beni...

2 yorum:

  1. Life Of Pi için söylediklerine katılıyorum. 11 dalda adaylık :) Hollywood'dan soğuduğum için ve şu sıralar sadece Kore-İran yapımı filmlere odaklandığımdan aday gösterilen hiçbir filmi izlemedim (Life Of Pi hariç.) Ama diğerlerini de bu hafta izlemeyip bitirmeyi düşünüyorum. Bu günü merakla bekliyordum. Beasts of the Southern Wild'in gösterime gireceği günü ama hüsrana uğradım. Bizim sinema salonumuza gelmemiş ne yazık ki. Neyse bir şekilde izleyeceğim sinemada izlemeyi çok istiyordum oysaki. Belki kafalarına dank ederde getirirler.

    YanıtlaSil
  2. Beasts of the Southern Wild gibi az kopya ile vizyona giren filmler en az 3-4 hafta sonra Anadolu'da vizyona giriyor.Bakalım,ben de şuan Hobbit'i izliyorum,Beasts of the Southern Wild'i de çok merak ediyorum :))

    YanıtlaSil