23 Ocak 2013 Çarşamba

Django Unchained (2012)

Zincirsiz
İzlemeyi günlerce ertelediğim Django Unchained'ı sonunda izleyebildim bu akşam.Tarzına oldukça yabancı olduğum bir yönetmenin ilk filmini izleyince çoğu sinemaseverin tepkisi nasılsa benim ki öyle.Olumlu yada olumsuz bir görüşten ziyade bir şaşkınlıktan bahsediyorum.Görüşümü de belirtmem gerekirse Django Unchained'ı çok beğendiğimi söylemek istiyorum.Western türüne yabancı biri de olsam her zaman bir hoşlantım olmuştur bu türe karşı.Django da western türünü yaşatan yönetmenlerden Tarantino'nun başarılı bir filmi olarak hafızama kazınıyor!..

Filmde Dr.Schultz tarafından özgürlüğüne kavuşturulan Django'nun,Schultz ile birlikte para karşılığı yaptıkları kelle avcılığı işi sayesinde köle olan eşini kurtarma hikayesi anlatılıyor.Filmlerinde her zaman olduğu gibi özgün senaryolara imza atan Tarantino upuzun ama sürükleyici bir hikaye ile seyircileri mest etmeyi başarıyor.Senaryo oldukça iyi.




Django ile En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu dalında Oscar adayı olan Christoph Waltz harika performansıyla filmi sırtlıyor.Bu yılki adaylara baktığımızda kategorisinin en iyisi olduğunu düşündüğüm Waltz ikinci Oscar heykelciğine çok yakın.Yardımcı rolde izlediğimiz Leonardo DiCaprio yine tarzını değiştirmeyerek aksiyon/drama tarzı filmlerde rol almayı sürdürüyor.Geçen J.Edgar filminde harika bir performans gösteren DiCaprio bu yıl da Django ile başarılı bir performans sergiliyor.Tek üzücü nokta sanırım babyface DiCaprio'nun her geçen yıl bu özelliğini hızla kaybetmesi.Baş roldeki Jamie Foxx ise çok başarılı olmasa da rolünün hakkını vermeye çalışıyor.

Gelelim yönetmen Tarantino'ya...Filmde de kendine kısa bir rol veren Tarantino yılın en iyi işlerinden birine imza atmış.Buram buram başarı kokan projesinde Tarantino'nun etkisi yadsınamaz bir gerçek.Akademi'nin sert çocuğu yılın en iyi yönetmenlik başarılarından birinin de sahibi.

Başarılı müzik çalışmalarıyla da dikkat çeken Django Unchained bu kategoride takdiri hak ediyor.Ayrıca prodüksiyon tasarımı,görüntü yönetmenliği ve ses kurgusuyla da ön plana çıkan film bu yılın en başarılı işlerinden bir tanesi.5 dalda Oscar adayı filmin her dalda şansı düşük de olsa ilgiyi hak ediyor.Türün takipçileri için doyumsuz bir eser diye de nitelendirebiliriz.

Film Değerlendirmesi [7.9] [B]


2 yorum:

  1. 7.4 hım Tarantino çok sevmiyoruz o zaman :)) iyi puan tabi hayranlığını yakalayamamış gibi Djanjo

    YanıtlaSil
  2. 7.9 yazmıyor mu orada :D Ben mi yanlış görüyorum :) Filmi çok sevdim :)

    YanıtlaSil